Saturday 15 September 2012

16/9/2012















Dunia merupakan sebuah pentas bgi setiap manusia n kita sbgai manusia ciptaan Allah akn menjadi pelakonnya.. Setiap detik n setiap saat segala perbuatan kita akn diperhatikan olh Dia yg Maha Berkuasa.. Walaupun begitu walaupun aku menyederi hakikat itu n aku mengetahui nya tetapi insan inilah yg pling suka membuat dosa... knp n mengapa????????? setelah Dia telah memberikan aku segalanya... aku thu kejayaan yg kita perolehi x akn kekal lama.. kerana Allah berhak mengambilnya balik... kerana itu adlh hakNya... mmg btul kita akn kembali kepadaNya setelah kita menghadapi kesukaran n meninggalkanNya setelah kita senang.. Aku juga blh dikatakan begitu.. Setiap dosa yg aku lakukan aku akn lakukan nya lagi n lagi... N Allah x pernah meninggalkan aku.. segala yg aku ingini msih blh tercapai.. dan aku x thu mcm mna utk aku kembali kepadaNya... makin lama makin aku alpa dgn agamaku sendiri.. aku kdg2 ttnya adakah aku hanya islam hanya pada nama shja???? aku lupa akn segala2nya.... siapakah aku yg sbnrnya??? apa yg aku ingin sbnrnya??? knp aku sntiasa melakukan dosa yg sama????????? aku x de jwpan utk itu semua... aku diibaratkan seorang manusia yg sudah tiada perasaan... n kdg2 aku x thu ape sbnrnya prasaan yg aku rasai... sedih/mrh/benci/kecewa ataupun ape.... hmmm... kehidupan itu penuh dgn dugaan n cabaran... n kita x akn prnh berhenti ngan 2 bnda tesebut sehingga nyawa dicabut dri jasad ini... rupa yg cntik tdk akan membwa seseorg itu kemna2 klu kita x mempunyai akhlak yg cntik.. apa yg sbnrnya yg aku inginkan dri diriku sbnrnya.. that the question that i tried to find the answer.... still looking until now.......

No comments:

Post a Comment